Haal het maximum uit de relatie met uw Managed IT Service Provider

| 3 juni 2022

Om uw investering in IT-services optimaal te laten renderen, kan uw relatie met uw Managed Service Provider (MSP) maar beter goed zitten. Het vinden van de juiste balans tussen de geleverde prestaties en het kostenplaatje kan immers uitdagend zijn. Een goede Managed IT Service Provider, die deskundige hulp biedt bij het onderhoud en de aanschaf van de juiste systemen voor uw essentiële activiteiten, is van onschatbare waarde.



Het is geen geheim dat onze diensten het best gedijen in een open partnership dat gericht is op vertrouwen en samenwerking. Terwijl onze IT-experts uw IT-zorgen uit handen nemen, kan uw team zich concentreren op uw kernactiviteiten. We geven graag enkele suggesties over hoe u het meeste uit uw relatie met een Managed IT Service Provider haalt.
 

Pragmatische aanpak

We weten uit ervaring dat de beste relatie tussen klant en MSP voortkomt uit een pragmatische aanpak waarin voldoende vrijheid is om de veranderende behoeften van het bedrijf te verkennen. Een deskundige MSP zal samen met u de nieuwste innovaties en technologieën verkennen en u helpen om de beste prijs-kwaliteitverhouding te vinden. Met deze aanpak kunt u ook verder vooruitplannen en op mogelijke problemen anticiperen.
 

Waar voor uw geld

Hoewel ze van nature dol zijn op technologie, zal een goede MSP nooit uit het oog verliezen dat technologie uiteindelijk niets meer is dan een middel om uw bedrijf slimmer en efficiënter te laten werken. De behoeften van het bedrijf moeten altijd de primaire drijfveer blijven, voor welke technologische toepassingen ook. Het is dus van vitaal belang dat u een MSP vindt die naar uw eisen luistert. Wat uw budget ook is, u hoort altijd waar voor uw geld te krijgen.
 

Innovatieworkshops

Een constructieve en behulpzame werkrelatie is essentieel voor zowel de MSP als de klant. Een uitstekende aanpak hiervoor is het organiseren van innovatieworkshops, waar uw relevante teamleden open gesprekken voeren over uw IT-pijnpunten en uw langetermijndoelstellingen. Dit maakt een aangenaam gesprek mogelijk over de beschikbare technologie en over wat uw concurrenten zoal doen, met een deskundig advies op maat als gevolg. 
Zodra u het eens bent geworden over de beste potentiële oplossingen, zijn er een aantal opties om ze te testen, zoals proof-of-concept projecten (die gratis zijn of waarvoor enkel basiskosten worden aangerekend) of sandboxing (waarbij systemen in afzondering worden getest zonder risico's voor uw lopende activiteiten).
 

Voldoende interactie

Omdat elk bedrijf anders is, bestaat er geen oplossing die werkt voor iedereen. Sommige bedrijven hebben zeer deskundige IT’ers in huis die graag de leiding nemen en de MSP het liefst in een ondersteunende rol zien, terwijl andere bedrijven willen dat de MSP de teugels in handen neemt en het technologietraject stuurt. Kies in beide gevallen wel altijd voor een strategisch partnerschap, nooit enkel voor een contractuele/financiële samenwerking.

De beste MSP-relaties bieden ook toegevoegde waarde buiten het contract om, zoals het geven van vertrouwelijk advies of een deskundige mening die u veel onnodige kosten kan besparen. Het is ook belangrijk dat u zich sterk interesseert voor uw MSP en de IT-behoeften van uw bedrijf, want het is vrijwel onmogelijk voor een MSP om de juiste service te leveren als er niet voldoende interactie is.
 

Geen vast sjabloon

De juiste MSP wil een meerwaarde leveren voor uw bedrijf. Als bekwame professionals zijn we er trots op dat we ervoor kunnen zorgen dat uw IT-voorziening goed is afgestemd op uw operationele behoeften en uw bedrijf in staat stelt succesvol te zijn. Weten dat de oplossing werkt is ook voor ons belangrijk, zowel professioneel als persoonlijk.
Onze ervaring leert ons dat er geen vast sjabloon is voor een goede relatie tussen een MSP en een klant. Alles moet worden afgestemd op de specifieke behoeften van de mensen en de systemen. Door goed samen te werken kunnen we wel de kans grijpen om een echte meerwaarde te leveren en de ondersteuning te bieden die u in staat stelt om hetzelfde te doen voor uw klanten.
 

Blog

Blog

5 veelvoorkomende struikelblokken bij het gebruik van Microsoft 365

België is een Microsoft-land, en de logische stap voor iedere organisatie die het Microsoft-ecosysteem heeft omarmd, is een migratie naar Microsoft 365. De voordelen lijken vooraf haast vanzelfsprekend, maar achteraf blijft u misschien op uw...