Nieuwigheden in O365: focus ligt op Microsoft Teams

Nieuwigheden in O365: focus ligt op Microsoft Teams | 10 september 2021

Hier zijn we weer met een update over de nieuwe features van O365 die Microsoft de voorbije maanden traditiegetrouw met de wereld deelde. Het gaat om nieuwe functionaliteiten voor Excel, Word en Microsoft Teams. Deze laatste tool staat ook nu weer centraal gezien wereldwijd werknemers nog steeds aan het thuiswerken zijn en Teams het middel bij uitstek is om efficiënt samen te werken.



In deze blog geven we u een duidelijk overzicht van de nieuwigheden van O365 zodat u er meteen mee aan de slag kan! 
 

Nieuwe features in Microsoft Teams 

  • Bepaal wie de camera kan inschakelen tijdens een meeting
Wanneer u een vergadering leidt of een presentatie geeft, kan het handig zijn om het gebruik van camera’s bij de deelnemers uit te schakelen. Zo blijft de aandacht gevestigd op de inhoud van de meeting of presentatie en is afleiding uitgesloten. U kunt op twee manieren ervoor zorgen dat de camera’s niet gebruikt worden: schakel vóór de vergadering in ‘Vergaderingsopties’ de optie ‘Camera toestaan ​​voor deelnemers’ uit en selecteer vervolgens Opslaan. Bent u dit vergeten, dan kunt u als presentator of organisator tijdens de meeting of presentatie dit ook nog instellen. Klik tijdens de meeting de 3 puntjes aan naast ‘Deelnemers’ en duidt vervolgens ‘Camera uitschakelen voor aanwezigen’ aan. 
  
  • Out of office
Eindelijk toe aan een welverdiende vakantie of loopt u tegen een strakke deadline aan en wil u in alle rust en kalmte goed kunnen doorwerken? Dan kunt u nu uw out of office instellen via de web- of desktopapplicatie van Teams. Ook hier heeft u de keuze tussen twee manieren: selecteer uw profielfoto, kies dan Statusbericht instellen > Planning niet aanwezig of ga naar Instellingen > Algemeen > Niet aanwezig en selecteer Plannen. U heeft telkens de mogelijkheid om te kiezen tussen een standaardbericht of een gepersonaliseerde boodschap. Daarnaast kunt u ook altijd de tijdsduur kiezen, net zoals in Outlook.
 
  • Uw scherm, presentatie of Whiteboard delen was nooit zo eenvoudig 
Content delen tijdens een vergadering is één van de handige functionaliteiten in Teams, maar soms is het verwarrend welk scherm u precies wil delen. Met de vernieuwde feature kunt u op een eenvoudige manier een specifiek scherm, whiteboard, presentatie of venster delen. Daarnaast is de optie ‘audiofragmenten delen’ een stuk zichtbaarder binnen Teams. 
 

Excel: een update 

Ook voor Excel rolde Microsoft enkele nieuwigheden uit, namelijk: 
 
  • De weg naar Accessibility tools 
Microsoft voegde tijdens de laatste updates ook de tab Accessibility in het lint toe. U beschikt nu over alle functionaliteiten die u nodig heeft om toegankelijke inhoud te maken op één centrale plek. Deze update is momenteel reeds actief voor de desktopversie 16.0.14026.20246. Is de tab nog niet zichtbaar, dan is het nog even wachten tot de feature beschikbaar is voor uw versie.  
 
  • Facts en figures met linked data types  
De nieuwe feature ‘linked data types’ biedt u feiten en data aan over talloze onderwerpen om u te helpen uw taken in Excel tot een goed einde te brengen. Het gaat over data omtrent honderden onderwerpen zoals dieren, steden, voeding en veel meer, allen verzameld in Excel. Met deze functionaliteit heeft u toegang tot een vertrouwde database vol informatie. 
 

Wat is er nieuw in Word? 

Tot slot is er ook voor Word wat nieuws in O365. Microsoft ontwikkelde een nieuwe interessante functionaliteit: ‘modern comments’. Deze feature zorgt voor een efficiëntere samenwerking in Word aan de hand van @mentions. ‘Modern comments’ structureert het gebruik van opmerkingen over de verschillende Office-applicaties heen en verhoogt zo de productiviteit van uw werknemers.  

Heeft u zin om vol enthousiasme van start te gaan met deze nieuwe en verbeterde features binnen O365, maar heeft u graag de hulp van een ervaren IT-bedrijf? Vraag dan nu een Cloud Explore Traject aan, uitgevoerd door onze IT-partner Aurelium. Zo komt u onder meer te weten hoe het gesteld is met uw IT-infrastructuur met oog op efficiëntie. 
 

Blog

Blog

Integreer elektronische handtekeningen in uw digitale processen

De overstap van papieren naar digitale processen maakt thuis en op afstand werken gemakkelijker en productiever. Maar als uw organisatie nog steeds vertrouwt op het handmatig ondertekenen van documenten, kan dit leiden tot vertragingen, risico'...

De voordelen van printbeheer in de cloud

MFP-productielocatie van Konica Minolta in Maleisië behaalt RBA Platinum-onderscheiding bij de audit voor maatschappelijk verantwoord ondernemen

AccurioJet KM-1 van Konica Minolta ontvangt nog meer FOGRA-erkenning

Konica Minolta kondigt wereldwijde samenwerking met RealWear aan met betrekking tot de implementatie van AIRe Link op RealWear-headsets voor hun wereldwijde industriële klantenbestand