IDC MarketScape roept Konica Minolta uit tot leider in Worldwide Print for the Distributed Workforce

| 25 maart 2022

Visie op de Intelligent Connected Workplace helpt klanten de ongekende uitdagingen van de pandemie en daarbuiten het hoofd te bieden

Konica Minolta is onlangs uitgeroepen tot leider in de IDC MarketScape: Worldwide Print in the Distributed Workforce 2022 Vendor Assessment (doc #US48596221, januari 2022). Volgens het rapport "begint Konica Minolta's benadering van de ondersteuning van medewerkers die steeds verspreider werken met het idee dat 'werk niet is waar je bent, maar wat je gedaan krijgt'. Bedrijven hebben op hen toegesneden technologie nodig, met de service erachter om de organisatie te ondersteunen."


In het rapport staat: "Deze IDC MarketScape beoordeelt de strategieën en mogelijkheden van de belangrijkste leveranciers van printoplossingen voor kantoren om een steeds verspreider werkend personeelsbestand wereldwijd te ondersteunen. Het concept van verspreid personeel is niet nieuw, maar de uitbreiding ervan, een bijeffect van de mondiale COVID-19-pandemie, is een significante ontwikkeling in de manier waarop er in de toekomst zal worden gewerkt. Tijdens de pandemie werden organisaties gedwongen om collectief op afstand te werken, meestal in thuiskantoren, terwijl ze ernaar streefden de productiviteit op hetzelfde niveau te houden."  
 
Empowering the Intelligent Connected Workplace

Bovendien merkte de IDC MarketScape op dat "Konica Minolta holistisch denkt in haar marktetingstrategie, die meer is dan alleen maar een focus op print. De strategie omvat ook IT-services, workflow, beveiliging, voiceover IP, Enterprise Content Management (ECM), BPO en industriespecifieke applicaties. Hoewel dit oorspronkelijk allemaal bedoeld was voor het traditionele kantoor, kan alles worden overgebracht naar nieuwe manieren van werken in het hybride model met kantoor- en thuisomgevingen."
 
Voor deze transitie is het heel belangrijk geweest dat Konica Minolta anticipeerde op opkomende behoeften. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om print- en documentactiviteiten te beveiligen en te meten, ongeacht of er op kantoor of thuis wordt gewerkt. Zo biedt Konica Minolta op het gebied van printen via de cloud de oplossingen en platforms, zoals bizhub Evolution, en de mogelijkheid om de services te hosten. In het rapport van IDC MarketScape lezen we: "Konica Minolta's aanbod van beheerde print-as-a-serviceproducten is nauw verweven met haar benadering van verspreid werkende medewerkers. Dit houdt in dat er verschillende opties beschikbaar zijn voor het leveren van print, dat er een focus op het hoogste niveau van beveiliging bestaat (SHIELD GUARD en bizhub SECURE) en dat het bedrijf service (CS Remote Care/vCare) voor haar apparatuur biedt. Bovendien kunnen gebruikersinterfaces worden gepersonaliseerd op basis van Follow-you-persona, waardoor de werkstijl van elke medewerker kan worden afgestemd op de gebruiksvereisten, ongeacht het apparaat."
 
"Een van de belangrijkste veranderingen die naar verwachting uit de wereldwijde COVID-19-pandemie voortkomt, is de ontwikkeling van een meer hybride bedrijfsmodel dat de traditionele kantooromgeving combineert met thuiskantoren en andere externe locaties. De afgelopen maanden hebben organisaties geleerd hoe ze ook buiten de normale kantooromgeving effectief kunnen werken, en we verwachten dat dit bedrijfsmodel in de toekomst zal worden gehandhaafd," aldus Keith Kmetz, Program vice president for Imaging, Printing, and Document Solutions research bij IDC. "Als zodanig zullen zowel printleveranciers als de organisaties van de eindgebruikers moeten nadenken over de aanpassingen die nodig zijn binnen de printinfrastructuur om een steeds verspreider personeelsbestand te ondersteunen. Als dit op de juiste manier wordt gedaan, zijn er talloze voordelen te behalen. Maar als dit op de verkeerde manier wordt gedaan, dan kan de organisatie met onnodige kosten en lagere productiviteit te maken krijgen."
 
Over IDC MarketScape:
IDC MarketScape vendor assessment model is ontworpen om een overzicht te geven van het concurrentievermogen van ICT-leveranciers (informatie- en communicatietechnologie) in een bepaalde markt. De onderzoeksmethode maakt gebruik van een rigoureuze scoremethodologie op basis van zowel kwalitatieve als kwantitatieve criteria, die resulteert in één grafische illustratie van de positie van elke leverancier binnen een bepaalde markt. IDC MarketScape biedt een duidelijk kader waarin het product- en serviceaanbod, de mogelijkheden en strategieën, en de huidige en toekomstige succesfactoren van IT- en telecommunicatieleveranciers op zinvolle wijze kunnen worden vergeleken. Het kader biedt technologiekopers ook een 360-graden beoordeling van de sterke en zwakke punten van huidige en potentiële leveranciers.
 

IDC MarketScape: Worldwide Print in the Distributed Workforce 2022

IDC MarketScape roept Konica Minolta uit tot leider in Worldwide Print for the Distributed Workforce
 

Klik hier voor meer informatie

Contact

Contact

Kevin Maarssen

Marketing Communications Expert

Kevin.Maarssen@konicaminolta.eu

Blog

Blog