Konica Minolta erkend als leider op het gebied van remote services

| 10 november 2022

Konica Minolta ontvangt BLI 2023-2024 Pacesetter Award voor remote services van Keypoint Intelligence

Konica Minolta Business Solutions Europe is door Keypoint Intelligence uitgeroepen tot winnaar van de Buyers Lab (BLI) 2023-2024 Pacesetter Award voor remote services binnen de West-Europese markt. Dit is 's werelds grootste marktonderzoeksbureau en onafhankelijke beoordelaar van hardware, software en services voor beeldverwerking. Op basis van onderzoek wordt Konica Minolta met deze award erkend als marktleider op het gebied van remote services. Voor de award zijn zeven belangrijke aspecten onderzocht: Visie, innovaties, prestaties (klantbereik), serviceverlening aan externe medewerkers, serviceverlening aan ondernemingen, regionale marketing en kanaalactiviteiten.


Externe services worden steeds belangrijker naarmate meer bedrijven overgaan op hybride vormen van werken. Na de eerste uitbraak van de COVID-19-pandemie begon Konica Minolta in Europa met de invoering van Remote Service by Default and Design. Hierdoor is het niet meer noodzakelijk om on-site service te verlenen. Keypoint Intelligence benadrukte in de toelichting bij de award de "sterke visie en innovatieve oplossingen van Konica Minolta, waarmee bedrijven technische problemen op afstand kunnen oplossen en medewerkers die hybride werken, kunnen ondersteunen." Keypoint Intelligence prees ook de "AR-functionaliteit (augmented reality) via AIRe Link, het visuele ondersteuningsprogramma van Konica Minolta. Hiermee kunnen technici problemen op afstand en in realtime onderzoeken zonder klanten on-site te bezoeken". Dankzij de eenvoudig te optimaliseren en uitgebreide hulpmiddelen van Konica Minolta zouden "apparaten de service ontvangen die nodig is voor het oplossen van alle problemen die zich voordoen" en zouden klanten "snel hulp krijgen zonder veel administratieve handelingen".

Remote services worden steeds belangrijker naarmate meer bedrijven overgaan op hybride vormen van werken. Na de eerste uitbraak van de COVID-19-pandemie begon Konica Minolta in Europa met de invoering van Remote Service by Default and Design. Hierdoor is het niet meer noodzakelijk om on-site service te verlenen. Keypoint Intelligence benadrukte in de toelichting bij de award de "sterke visie en innovatieve oplossingen van Konica Minolta, waarmee bedrijven technische problemen op afstand kunnen oplossen en medewerkers die hybride werken, kunnen ondersteunen." Keypoint Intelligence prees ook de "AR-functionaliteit (augmented reality) via AIRe Link, het visuele ondersteuningsprogramma van Konica Minolta. Hiermee kunnen technici problemen op afstand en in realtime onderzoeken zonder klanten on-site te bezoeken". Dankzij de eenvoudig te optimaliseren en uitgebreide hulpmiddelen van Konica Minolta zouden "apparaten de service ontvangen die nodig is voor het oplossen van alle problemen die zich voordoen" en zouden klanten "snel hulp krijgen zonder veel administratieve handelingen".

"Konica Minolta is toonaangevend in het leveren van uitmuntende remote services voor het repareren van MFP-apparaten binnen de West-Europese markt", aldus Keith Haas, analist bij Keypoint Intelligence. "Bij de ontwikkeling van AR-technologie met AIRe Link worden voorspellende modellen voortdurend verbeterd, worden er verschillende services aangeboden aan bedrijven om hun externe medewerkers te monitoren en aan te sturen en wordt er gewerkt aan andere innovatiepunten. Dit stelt klanten van Konica Minolta in staat om productief en efficiënt te werken, ongeacht hun werkomgeving."


 

Hij voegt hieraan toe: "We hebben meer dan 800.000 op afstand beheerde printers binnen ons IOT-platform (DRM), waarbij er per maand ongeveer 25.000 keer van apparaat naar apparaat wordt gecommuniceerd. Onze klanten ontvangen niet alleen snelle en kwalitatieve ondersteuningsreacties, maar ze ervaren ook optimale beschikbaarheid van services en een verminderde werklast voor hun eigen operationele IT-teams. Door deze aanpak wordt meer dan 30% van alle ondersteuningsoproepen tegenwoordig op afstand opgelost zonder dat er on-site hulp nodig is. Voor Konica Minolta betekent dit dat we een hoogwaardige en concurrerende service kunnen blijven aanbieden en tegelijkertijd onze CO2-uitstoot verder kunnen verlagen."

Als een probleem niet op afstand kan worden opgelost, kan het team van Konica Minolta diens portfolio met remote services en ondersteuning gebruiken om een gebruiker of lid van het IT-team van de klant ter plekke door het oplossingsproces te leiden. Als een bezoek van een onderhoudstechnicus nodig is, kan deze bovendien van tevoren informatie over het probleem verzamelen om het bezoek zo efficiënt mogelijk te laten verlopen.
 
Keypoint Intelligence nodigde de beste OEM's op het gebied van beeldverwerking uit als jury voor de award. Zij namen deel aan een diepgaand onderzoek naar een groot aantal remote servicegebieden. De analisten hebben vervolgens een eigen scorematrix toegepast om de winnaar voor de West-Europese markt te bepalen.
 
Over Keypoint Intelligence
Al 60 jaar vertrouwen klanten in de digitale beeldverwerkende industrie op Keypoint Intelligence voor onafhankelijke praktijktests, laboratoriumgegevens en uitgebreid marktonderzoek om hun product- en verkoopsucces te vergroten. Keypoint Intelligence wordt dankzij tientallen jaren onderzoekservaring gezien als de meest vertrouwde bron in de branche voor objectieve informatie, analyses en awards. Klanten gebruiken deze essentiële kennis voor strategische besluitvorming, dagelijkse verkoopprocessen en operationele uitmuntendheid om hun zakelijke doelstellingen en bedrijfsresultaten te verbeteren. Met een centrale focus op klanten blijft Keypoint Intelligence zich verder ontwikkelen door haar producten uit te breiden en methoden bij te werken terwijl de branche verandert. Het bedrijf heeft een uitstekend begrip van de transformatie in de digitale print- en beeldverwerkingssector bij fabrikanten, kanalen en hun klanten.
 

Konica Minolta erkend als leider op het gebied van remote services

Konica Minolta Business Solutions Europe is door Keypoint Intelligence uitgeroepen tot winnaar van de Buyers Lab (BLI) 2023-2024 Pacesetter Award voor remote services in West-Europa, vanwege diens…
 

  • Sterke visie en innovatief aanbod dat bedrijven in staat stelt om technische problemen eenvoudig en op afstand op te lossen, waarmee medewerkers die hybride werken worden ondersteund
  • AR-functionaliteit (augmented reality) via AIRe Link, het visuele ondersteuningsprogramma van Konica Minolta, zodat technici problemen op afstand en in realtime kunnen onderzoeken zonder een klant on-site te bezoeken
  • Betaalbare, eenvoudig te optimaliseren hulpmiddelen waarmee snel service kan worden verleend aan ondernemingen zonder veel administratieve handelingen
  • Een groot scala aan hulpmiddelen om ervoor te zorgen dat apparaten de service ontvangen die nodig is voor het oplossen van alle problemen die zich voordoen

Klik hier voor meer informatie

Contact

Contact

Kevin Maarssen

Expert Corporate Communications

Kevin.Maarssen@konicaminolta.eu

News

News

Konica Minolta versnelt zijn wereldwijde service voor video-oplossingen door gebruik te maken van AI

Konica Minolta, Inc. (Konica Minolta) kondigt aan dat het bedrijf zijn services op het gebied van monitoring- en video-oplossingen zal versterken, door oplossingen te implementeren die gebruikmaken van AI en door zijn wereldwijde...