Support
Contacteer ons
ARG
Argentina / English
AUS
Australia / English
AUT
Austria / German
BHR
Bahrain / English
BGD
Bangladesh / English
BLR
Belarus / English
BEL
Belgium / Dutch
BEL
Belgium / French
BTN
Bhutan / English
BOL
Bolivia / English
BIH
Bosnia and Herzegovina / Bosnian
BWA
Botswana / English
BRA
Brazil / Portuguese
BRN
Brunei / English
BGR
Bulgaria / Bulgarian
KHM
Cambodia / English
CAN
Canada / English
CAN
Canada / French
CHL
Chile / English
CHN
China / Chinese
COL
Colombia / English
COD
Congo Republic / English
CRI
Costa Rica / English
CIV
Cote d'Ivoire / English
HRV
Croatia / Croatian
CZE
Czech Republic / Czech
DNK
Denmark / Danish
DMA
Dominica / English
ECU
Ecuador / English
EGY
Egypt / English
SLV
El Salvador / English
EST
Estonia / Estonian
ETH
Ethiopia / English
FIN
Finland / Finnish
FRA
France / French
DEU
Germany / German
Georgian / English
GHA
Ghana / English
GRC
Greece / Greek
GIN
Guinea / English
HKG
Hong Kong / English
HKG
Hong Kong / Traditional Chinese
HUN
Hungary / Hungarian
IND
India / English
IDN
Indonesia / English
IRQ
Iraq / English
IRL
Ireland / English
ISR
Israel / English
ITA
Italy / Italian
JPN
Japan / Japanese
JOR
Jordan / English
KAZ
Kazachstan / English
KAZ
Kazachstan / Russian
KEN
Kenya / English
KOR
Korea / Korean
KWT
Kuwait / English
LAO
Laos / English
LVA
Latvia / Latvian
LBN
Lebanon / English
LSO
Lesotho / English
LBY
Libya / English
LTU
Lithuania / Lithuanian
LUX
Luxembourg / English
MDG
Madagascar / English
MYS
Malaysia / English
MDV
Maldives / English
MUS
Mauritius / English
MEX
Mexico / Spanish
MNG
Mongolia / English
MAR
Morocco / English
MMR
Myanmar / English
NAM
Namibia / English
NPL
Nepal / English
NLD
Netherlands / Dutch
NZL
New Zealand / English
NGA
Nigeria / English
NOR
Norway / Norwegian
OMN
Oman / English
PAK
Pakistan / English
PAN
Panama / English
PER
Peru / English
PHL
Philippines / English
POL
Poland / Polish
PRT
Portugal / Portuguese
PRI
Puerto Rico / English
QAT
Quatar / English
REU
Reunion / English
ROU
Romania / Romanian
RUS
Russia / Russian
SAU
Saudi Arabia / English
SRB
Serbia / Serbian
SGP
Singapore / English
SVK
Slovakia / Slovak
SVN
Slovenia / Slovene
ZAF
South Africa / English
ESP
Spain / Spanish
SWZ
Swaziland / English
SWE
Sweden / Swedish
CHE
Switzerland / French
CHE
Switzerland / German
TWN
Taiwan / English
TZA
Tanzania / English
THA
Thailand / English
TUN
Tunisia / English
TUR
Turkey / Turkish
UAE
U.A.E / English
UKR
Ukraine / Ukranainian
GBR
United Kingdom / English
USA
U.S.A. / English
URY
Uruguay / English
VEN
Venezuela / English
VNM
Vietnam / English
VNM
Vietnam / Vietnamese
YEM
Yemen / English
ZWE
Zimbabwe / English
--
Other Countries (Africa) / English
--
Other Countries (Americas) / English
--
Other Countries (AsiaPacific) / English
--
Other Countries (Europe) / English
--
Other Countries (MiddleEast) / English
LUX
Luxembourg / German
GEO
Georgia / English
nl
fr
Search for:
Ontdek Konica Minolta
Digital Office
IT Solutions
Professional Printing
Healthcare
Measuring Instruments
Business Innovation
Wie zijn wij?
Wie zijn wij?
Konica Minolta is een internationaal bedrijf dat innovatieve oplossingen aan organisaties en de samenleving biedt
Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, Konica Minolta heeft haar groepsmaatschappijen in 50 landen met meer dan 44.300 werknemers en biedt producten en diensten in 150 landen over de hele wereld. Onze Mensen en Innovaties houden ons in beweging om onze business te versterken, continu ons motto ‘Rethink and shape the future’ toe te passen en de manier waarop mensen zakendoen en technologie inzetten te veranderen. Als een toonaangevende IT-dienstverlener, streven wij ernaar om aan de altijd veranderende behoeften van onze Klanten te voldoen met onze Digital Print, lT, Artificial Intelligence en Augmented Reality oplossingen.
Jobs
Over ons
Onze newsroom
Support
Support
We zijn er om u te helpen
Of het nu gaat om een technische vraag, een tonerbestelling, de kopie van een factuur, het downloaden van een nieuwe driver, de toegang tot onze iTrainingmodules of enige andere vraag, wij helpen graag verder. Klik op de gewenste onderstaande hulp hieronder
eCommerce
Support
Download center
iTraining
Blogs & News
Blogs & News
Blogs
News
Newsletter
Career
Corona update
Duurzaamheid
Duurzaamheid
Konica Minolta is, doormiddel van haar innovaties voor bedrijven en maatschappij, betrokken bij duurzaamheid. Daarnaast ondersteunen wij onze klanten bij het behalen van hun eigen duurzaamheidsdoelste
Met onze duurzaamheidsoplossingen kunnen klanten een hogere efficiëntie en lagere kosten bereiken, evenals een verantwoorde digitale werkomgeving. Onze aanpak richt zich op vier klantgerichte onderwerpen met betrekking tot duurzaamheid:
Duurzaam ondernemen
Koolstof neutraal printen
Hulpbronnen besparen
Diversiteit
Corporate Information
Locaties & Partners
Support
Contacteer ons
Follow us :
ARG
Argentina / English
AUS
Australia / English
AUT
Austria / German
BHR
Bahrain / English
BGD
Bangladesh / English
BLR
Belarus / English
BEL
Belgium / Dutch
BEL
Belgium / French
BTN
Bhutan / English
BOL
Bolivia / English
BIH
Bosnia and Herzegovina / Bosnian
BWA
Botswana / English
BRA
Brazil / Portuguese
BRN
Brunei / English
BGR
Bulgaria / Bulgarian
KHM
Cambodia / English
CAN
Canada / English
CAN
Canada / French
CHL
Chile / English
CHN
China / Chinese
COL
Colombia / English
COD
Congo Republic / English
CRI
Costa Rica / English
CIV
Cote d'Ivoire / English
HRV
Croatia / Croatian
CZE
Czech Republic / Czech
DNK
Denmark / Danish
DMA
Dominica / English
ECU
Ecuador / English
EGY
Egypt / English
SLV
El Salvador / English
EST
Estonia / Estonian
ETH
Ethiopia / English
FIN
Finland / Finnish
FRA
France / French
DEU
Germany / German
Georgian / English
GHA
Ghana / English
GRC
Greece / Greek
GIN
Guinea / English
HKG
Hong Kong / English
HKG
Hong Kong / Traditional Chinese
HUN
Hungary / Hungarian
IND
India / English
IDN
Indonesia / English
IRQ
Iraq / English
IRL
Ireland / English
ISR
Israel / English
ITA
Italy / Italian
JPN
Japan / Japanese
JOR
Jordan / English
KAZ
Kazachstan / English
KAZ
Kazachstan / Russian
KEN
Kenya / English
KOR
Korea / Korean
KWT
Kuwait / English
LAO
Laos / English
LVA
Latvia / Latvian
LBN
Lebanon / English
LSO
Lesotho / English
LBY
Libya / English
LTU
Lithuania / Lithuanian
LUX
Luxembourg / English
MDG
Madagascar / English
MYS
Malaysia / English
MDV
Maldives / English
MUS
Mauritius / English
MEX
Mexico / Spanish
MNG
Mongolia / English
MAR
Morocco / English
MMR
Myanmar / English
NAM
Namibia / English
NPL
Nepal / English
NLD
Netherlands / Dutch
NZL
New Zealand / English
NGA
Nigeria / English
NOR
Norway / Norwegian
OMN
Oman / English
PAK
Pakistan / English
PAN
Panama / English
PER
Peru / English
PHL
Philippines / English
POL
Poland / Polish
PRT
Portugal / Portuguese
PRI
Puerto Rico / English
QAT
Quatar / English
REU
Reunion / English
ROU
Romania / Romanian
RUS
Russia / Russian
SAU
Saudi Arabia / English
SRB
Serbia / Serbian
SGP
Singapore / English
SVK
Slovakia / Slovak
SVN
Slovenia / Slovene
ZAF
South Africa / English
ESP
Spain / Spanish
SWZ
Swaziland / English
SWE
Sweden / Swedish
CHE
Switzerland / French
CHE
Switzerland / German
TWN
Taiwan / English
TZA
Tanzania / English
THA
Thailand / English
TUN
Tunisia / English
TUR
Turkey / Turkish
UAE
U.A.E / English
UKR
Ukraine / Ukranainian
GBR
United Kingdom / English
USA
U.S.A. / English
URY
Uruguay / English
VEN
Venezuela / English
VNM
Vietnam / English
VNM
Vietnam / Vietnamese
YEM
Yemen / English
ZWE
Zimbabwe / English
--
Other Countries (Africa) / English
--
Other Countries (Americas) / English
--
Other Countries (AsiaPacific) / English
--
Other Countries (Europe) / English
--
Other Countries (MiddleEast) / English
LUX
Luxembourg / German
GEO
Georgia / English
Back
Home
Support
Update toner issue
Konica Minolta Informatie
Toner leverbaarheid nog niet gestabiliseerd
Diegem, 14 april 2022
Na de productieproblemen die begonnen in augustus vorig jaar ten gevolge van een incident in één van de productiefaciliteiten, draaien alle tonerproductiefaciliteiten terug op volle toeren.
Toch zijn niet alle problemen opgelost en worden we nog steeds geconfronteerd met een onstabiele toevoer voor sommige types toner, hetgeen resulteert in wachttijden, onregelmatige leveringen en onduidelijke levertermijnen.
Deze onstabiliteit is op dit moment vooral te wijten aan de wereldwijde transportproblematiek. Hierdoor liggen de transporttijden significant hoger dan in normale omstandigheden en zit er erg veel onvoorspelbaarheid in de wereldwijde supply chain. Onze bulk toner die vanuit Japan komt, is dus veel langer onderweg dan voorzien.
Daar komt nog bij dat wij recentelijk ook problemen ondervinden in de fabriek in Maleisië waar toner wordt geproduceerd voor volgende machines: bizhub C3320i, C4050i, C3300i, C3350i, C4000i, 4050i, 4750i, 4700i , C759, C659, PRO 958 en ten slotte de AccurioPrint C759. Maleisië werd geconfronteerd met zware overstromingen in de afgelopen maanden én een erg restrictief beleid van de overheid ten opzichte van COVID en de laatste omicron variant, wat leidde tot enkele tijdelijke onderbrekingen van de productie.
Mede hierdoor is er op dit moment een tekort aan toners voor de hierboven genoemde modellen. De productiecapaciteit in de fabriek in Maleisië is nu weer opgevoerd en alles wordt in het werk gesteld om de toevoer zo snel mogelijk te normaliseren. De verwachting op dit moment is dat we in de komende weken opnieuw stabielere toevoer zouden hebben vanuit Maleisië.
Deze omstandigheden zijn omstandigheden voor Konica Minolta die wij niet konden voorzien en onmogelijk konden vermijden.
Konica Minolta verontschuldigt zich ons nogmaals voor de overlast die deze situatie bij klanten en partners veroorzaakt.
Met vriendelijke groeten,
Directie
Konica Minolta Informatie
Gevolgen van de explosie in de Tatsuno-fabriek van Konica Minolta Supplies Manufacturing / Leverbaarheid van toner / Hardware
Diegem, 25 februari 2022
Toner update
De beide tonerfabrieken in Tatsuno en Kofu draaien op volle toeren en werken dag en nacht door om de opgelopen achterstand weg te werken en opnieuw een stabiele aanvoerketen te creëren. Ook de Konica Minolta-fabriek in Frankrijk waar de meeste toners gebotteld worden, draait sinds november op volle kracht.
Op dit moment hebben we een toner productie die 70/80% van de Europese marktvraag kan bedienen.
Toch zijn niet alle problemen opgelost en worden we nog steeds geconfronteerd met een onstabiele toevoer voor sommige types toner hetgeen resulteert in wachttijden, onregelmatige leveringen en onduidelijke levertermijnen.
Sinds het begin van dit kalenderjaar ondervindt Konica Minolta ook ernstige vertragingen ten gevolge van de wereldwijde transportproblematiek.
Hierdoor liggen de transporttijden significant hoger dan in normale omstandigheden. Onze bulk toner die vanuit Japan komt, is dus veel langer onderweg dan voorzien.
Daarnaast ondervinden we ook problemen in de fabriek in Maleisië waar toner wordt geproduceerd voor volgende machines: bizhub C3320i, C4050i, C3300i, C4000i and 4050i, 4750i en ten slotte de 4700i.
Maleisië werd geconfronteerd met zware overstromingen in de afgelopen maanden én een erg restrictief beleid van de overheid ten opzichte van COVID en de laatste omicron variant, wat leidde tot enkele tijdelijke onderbrekingen van de productie.
Mede hierdoor is er op dit moment een tekort aan toners voor de hierboven genoemde modellen. Intussen is de productiecapaciteit in de fabriek in Maleisië opgevoerd en wordt alles in het werk gesteld om de toevoer zo snel mogelijk te normaliseren. De verwachting op dit moment is dat we tegen het einde van maart opnieuw stabiele toevoer zouden hebben vanuit Maleisië.
Ook deze omstandigheden betreffen omstandigheden in hoofde van Konica Minolta die wij niet konden voorzien en onmogelijk konden vermijden.
Hardware update
De volledige productie industrie is op dit moment getroffen door een hele reeks problemen veroorzaakt door de COVID-19 pandemie en een tekort aan grondstoffen (chips, halfgeleiders, hars, etc). Konica Minolta ondervindt hier ook de gevolgen van.
We doen er alles aan om de gevolgen, in de mate van het mogelijke, zo beperkt mogelijk te houden en de impact op uw business te beperken.
Wat betreft het globale tekort aan halfgeleiders is er jammer genoeg niet veel veranderd de laatste weken en maanden. Ook hier zijn we getroffen door de overstromingen in Maleisië. Daarnaast geldt er een restrictieve aanpak van COVID-19 in Maleisië en China met onder meer tijdelijke sluitingen van productiefaciliteiten en havens.
Konica Minolta verontschuldigt zich ons nogmaals voor de overlast die deze situatie bij klanten en partners veroorzaakt.
Met vriendelijke groeten,
Directie
Konica Minolta Informatie
Gevolgen van de explosie in de Tatsuno-fabriek van Konica Minolta Supplies Manufacturing / Leverbaarheid van toner
Diegem, 8 februari 2022
Zoals inmiddels bekend is, is Konica Minolta helaas getroffen door een explosie in een tonerfabriek in Japan (Tatsuno Factory of Konica Minolta Supplies Manufacturing Co., Ltd.). Deze ontploffing heeft ervoor gezorgd dat er, buiten onze wil om, leverproblemen zijn ontstaan bij toners voor production printing toestellen en toners voor een aantal MFP’s.
De afgelopen maanden en ook tijdens de periode rond de feestdagen is er voortdurend erg hard gewerkt om zo snel mogelijk terug te kunnen keren naar een genormaliseerde situatie en dus naar een constante en betrouwbare toevoer van kwaliteitsvolle toners.
De fabrieken in Tatsuno en Kofu zijn reeds geruime tijd herstart en ze draaien beide op volle toeren om van daaruit de wereldwijde bevoorradingsketen terug op gang te krijgen. Deze situatie is ongewijzigd en het effect hiervan wordt nu ook zichtbaar op de lokale toestand.
In de loop van december zijn er kleinere hoeveelheden toner ter beschikking gekomen. Deze hebben ons toegelaten om stelselmatig een groot deel van de achterstand weg te werken, maar nog niet alles is bijgebeend. We zien vooral nog problemen met de uitleveringen van toners voor een aantal toestellen.
Van zodra er beschikbaarheid is, zullen we ons concentreren op het herstellen van de volledig normale situatie en dus ook het opnieuw opbouwen van de verschillende stocks om zo snel mogelijk opnieuw te kunnen beschikken over een buffercapaciteit.
Konica Minolta biedt haar oprechte verontschuldigingen aan voor de impact die dit heeft op klanten en partners en werkt in volle vaart en op vele niveaus aan het verbeteren van de situatie.
Konica Minolta,
Directie
Konica Minolta Informatie
Gevolgen van de explosie in de Tatsuno-fabriek van Konica Minolta Supplies Manufacturing / Leverbaarheid van toner
Diegem, 23 december 2021
Zoals inmiddels bekend is, is Konica Minolta helaas getroffen door een explosie in een tonerfabriek in Japan (Tatsuno Factory of Konica Minolta Supplies Manufacturing Co., Ltd.) op 12 augustus 2021. Niemand raakte gewond en de schade was slechts van materiële aard.
Deze ontploffing heeft ervoor gezorgd dat er, buiten onze wil om, leverproblemen zijn ontstaan bij toners voor production printing toestellen en toners voor een aantal MFP’s.
Vandaag zijn de fabrieken weer opgestart. In de afgelopen weken is op volle capaciteit geproduceerd, volgens een nieuwe productiemethode. Ook de komende weken en tijdens de feestdagen zal er hard verder gewerkt worden om de achterstanden weg te werken. Met de huidige prognoses mikken we op een genormaliseerde situatie tegen de tweede helft van januari.
Konica Minolta biedt haar oprechte verontschuldigingen aan voor de impact die dit heeft op klanten en partners en werkt in volle vaart en op vele niveaus aan het verbeteren van de situatie.
Konica Minolta,
Directie
Konica Minolta Informatie
Gevolgen van de explosie in de Tatsuno-fabriek van Konica Minolta Supplies Manufacturing / Leverbaarheid van toner
Diegem, 19 oktober 2021
Zoals inmiddels bekend is, is Konica Minolta helaas getroffen door een explosie in een tonerfabriek in Japan (Tatsuno Factory of Konica Minolta Supplies Manufacturing Co., Ltd.) op 12 augustus 2021. Niemand raakte gewond en de schade was slechts van materiële aard.
Hierdoor werd de productie tijdelijk stopgezet in de Tasuno fabriek. De gevolgen hiervan voor onze klanten zijn een mogelijk tekort aan toners.
Konica Minolta, Inc. in Japan heeft de oorzaak van de explosie onderzocht in nauwe samenwerking met de plaatselijke brandweer en politie, en een externe, onafhankelijke organisatie. Vastgesteld werd dat statische elektriciteit die tijdens het droogproces werd opgewekt, een stofexplosie veroorzaakte. Op basis hiervan zal een nieuwe productiemethode worden ingevoerd om elk risico op herhaling van het probleem uit te sluiten wanneer de productie wordt hervat.
De Kofu-fabriek, Konica Minolta's tweede tonerfabriek die uit voorzorg eveneens gesloten werd, zal de tonerproductie volgens dit nieuwe productieproces op 18 oktober hervatten. De Tatsuno-fabriek zal de tonerproductie volgens het nieuwe productieproces op 8 november hervatten.
Na de heropening van de fabrieken zal een overgangsperiode van enkele weken nodig zijn om de toner uit Japan aan Konica Minolta Frankrijk te leveren, waar de toners zullen worden gevuld en vervolgens aan andere Konica Minolta-entiteiten in Europa zullen worden geleverd.
Om die reden verwachten wij een verbetering van de tonertekorten vanaf het einde van november.
Konica Minolta biedt haar oprechte verontschuldigingen aan voor de impact die dit heeft op klanten en partners en werkt in volle vaart en op vele niveaus aan het verbeteren van de situatie.
Konica Minolta,
Directie