QR Connect is een slimme Cloud oplossing waarmee gebruikers storingen direct via een QR-code melden, gekoppeld aan een servicemanagementsysteem. Snel, foutloos en schaalbaar.
Dankzij de integratie van QR Connect met het Konica Minolta IT-servicemanagementplatform ServiceNow kunnen serviceverzoeken sneller, eenvoudiger, completer en nauwkeuriger worden afgehandeld.
Met QR Connect zet Konica Minolta een grote stap in het verder optimaliseren van haar serviceprocessen. Klanten kunnen eenvoudig een QR-code op hun apparaat scannen om een serviceverzoek in te dienen. Hierdoor hoeft men niet langer handmatig apparaatgegevens op te zoeken of tijdrovende telefoongesprekken met de servicedesk te voeren.
De voordelen van deze integratie voor klanten en ook de interne serviceorganisatie van Konica Minolta:
Snellere responstijden
Serviceverzoeken worden rechtstreeks in ServiceNow verwerkt, wat de afhandeling versnelt.
Minder administratie
Een handmatige invoer van serienummers, type servicemelding of locaties.
Hogere servicekwaliteit
Nauwkeurige gegevens en geautomatiseerde workflows verbeteren de service.
Bestelproces
Medewerkers kunnen meldingen en bestellingen doen voor papier, labels, nietjes en toners voor de eigen interne organisatie.