Printen is niet zonder gevaar: zo blijft u veilig

12. feb 2025

Bij een datalek denkt men al snel aan hackers die gevoelige gegevens ontfutselen via phishing, een uitgebuite bug of een andere digitale achterpoort. Die angst is niet onterecht, maar niet alle data zijn digitaal.

5 manieren om het plasticafval van uw bedrijf te minimaliseren

20. jan 2025

Plastic is overal, maar het verdwijnt niet. België en Nederland gaan er niet slecht mee om, maar toch blijft hergebruik beperkt. Nederland recycleert 45 procent van het plastic, België doet het nog iets beter, met 54 procent. Dat betekent dat er nog steeds een enorme hoeveelheid plastic achterblijft, met bijhorende impact op het milieu. De beste oplossing: minder afval genereren. Bedrijven hebben wat dat betreft de mogelijkheid om een grote impact te hebben. Volgende vijf tips helpen u om...

5 veelvoorkomende struikelblokken bij het gebruik van Microsoft 365

15. okt 2024

België is een Microsoft-land, en de logische stap voor iedere organisatie die het Microsoft-ecosysteem heeft omarmd, is een migratie naar Microsoft 365. De voordelen lijken vooraf haast vanzelfsprekend, maar achteraf blijft u misschien op uw honger zitten. Waar komen die onvoorziene moeilijkheden vandaan? En waarom is de efficiëntie niet zoals voorspeld omhooggegaan?

4 Beveiligingsrisico’s van printen en hoe je ze oplost

11. okt 2024

Printers zijn zo alomtegenwoordig dat organisaties niet altijd stilstaan bij de beveiligingsrisico’s die ze met zich meebrengen. Ook een blad papier kan gevoelige informatie bevatten, zoals financiële resultaten of persoonsgegevens. 63 procent van de Europese kmo’s geeft aan vorig jaar geconfronteerd te zijn met minstens één printgerelateerd beveiligingsprobleem.

3 pijlers van een duurzame digitale organisatie

27. sep 2024

Wanneer u de juiste keuzes maakt, gaan duurzaamheid en digitalisering hand in hand. U kan uw organisatie wendbaarder en robuuster maken, zonder de planeet uit het oog te verliezen. Dat is belangrijk om verschillende redenen. Eerst en vooral is duurzaamheid in Europa een prioritair onderwerp. Mensen liggen wakker van hun impact op de planeet, en dus ook uw werknemers. Een organisatie die kan aantonen dat ze nadenkt over haar impact, is een aantrekkelijke werkplek.