Kleur zit vast goed bij Dewaele

Kleur zit vast goed bij Dewaele

Kleur zit vast goed bij Dewaele

Dewaele, experts in vastgoed & advies vertrouwen al meer dan 10 jaar op de expertise van Konica Minolta voor de professionele presentatie van beschikbare eigendommen


Over Dewaele Vastgoedmakelaars

Wijlen Pol Dewaele richtte in 1985 het eerste Dewaele vastgoedkantoor op te Brugge. Door zijn professionele aanpak groeide het kantoor al snel uit tot een gevestigde waarde in de regio. Vanaf 2000 sloeg het bedrijf zijn vleugels uit naar andere regio’s. Met 10 kantoren in Oost- en West-Vlaanderen en een 60-tal gemotiveerde medewerkers, is Dewaele Vastgoed één van de grootste en meest gerenommeerde vastgoedkantoren in Vlaanderen. Dewaele is met 10 vestigingen in Oost- en West Vlaanderen, waarvan 2 kleinere kantoren, de zogenaamde ‘kiosken’ die 2 à 3 halve dagen per week geopend zijn, één van de grootste vastgoedmakelaars in Vlaanderen. Dit succes is mede te danken aan de professionele uitstraling die het bedrijf van bij de oprichting nastreefde. Professioneel in zowel dienstverlening als op het vlak van communicatie. Zeker op gebied van communicatie is er de laatste jaren enorm veel veranderd. Het internet heeft met zijn uitgebreide zoekmogelijkheden een prominente rol ingenomen waar vooral de jongere generatie gretig gebruik van maakt. De praktijk leert echter dat een lokaal aanspreekpunt, met een aantrekkelijke etalage, even belangrijk blijven in de communicatiemix. De persoonlijke aanpak, het menselijk contact en onthaal doen de rest. Het verkopen, verhuren of in beheer nemen van eigendommen tegen de beste voorwaarden. Dat is kort samengevat de kracht van Dewaele vastgoed & advies. Opvallend aanwezig zijn in de media en het straatbeeld is een essentieel onderdeel van deze strategie. Dat ze daar succesvol in zijn bewijst de groei van de laatste jaren. Naast een prominente aanwezigheid op het internet, blijven mini posters in de etalages van de verschillende kantoren een zéér belangrijke rol spelen in het aantrekken van potentiële klanten. En daar komen de Konica Minolta bizhub kleurenmultifunctionals om de hoek kijken. Recent vernieuwde Dewaele een aantal printers, waardoor beschikbare panden nu nog sneller en mooier in de kijker komen te staan.


Kleur trekt aan

Een eerste aanzet om het afdrukken van de mini posters in eigen beheer te doen kwam er eind de jaren 90. Dewaele investeerde toen in een aantal zwart-wit Konica Minolta toestellen. Om kwalitatieve maar vooral attractieve redenen, schakelde het bedrijf echter vrij snel over naar kleur. Hendrik Tanghe, bestuurder en verantwoordelijk voor marketing en IT verduidelijkt: “De aandacht trekken van de voorbijganger is van cruciaal belang en een mooie kleurenprint trekt nu eenmaal meer aan dan dezelfde afdruk in zwart-wit. Dat merk je ook in de reclamebladen. Om nog beter de aandacht te trekken, werken we sinds enige tijd ook met LED lichtdisplays in de etalages. Deze lichtbakken, waarin een transparante print geplaatst wordt, zorgen zowel overdag als bij duisternis voor een briljante oplichting van de mini posters. Alvorens hierin te investeren, hebben we uitvoerige tests gedaan op de Konica Minolta toestellen en de resultaten zijn gewoonweg verbluffend. Als je het niet weet, zou je denken dat er een hele reeks flatscreens in de etalage hangen.”


Snelheid is cruciaal

Dewaele heeft er ooit aan gedacht om het printen uit te besteden aan een digitale drukker, maar dat idee werd al snel van tafel geveegd wegens te duur en vooral te omslachtig. Daarenboven wordt er slechts afgedrukt wat werkelijk nodig is en dat is dan weer goed voor het milieu. Geen onnodige verspilling aan overbodige exemplaren die meestal toch in de papiercontainer belanden. De eigen infrastructuur stelt Dewaele in staat om snel en flexibel de mini posters van beschikbare panden af te drukken en te etaleren. Hendrik Tanghe: “Hoe sneller wij een beschikbaar pand etaleren, hoe beter voor de klant. Bij wijze van spreken kan de volgende voorbijganger een mogelijke koper of huurder zijn. Om dit te realiseren beschikt elk kantoor over zijn eigen kleurenmultifunctional waarmee zij snel en autonoom de benodigde mini posters kunnen afdrukken.”


Lange termijn partner

De bedrijfszekerheid van de printers speelt een cruciale rol in deze aanpak. “Wij werken al meer dan 10 jaar samen met Konica Minolta,” zegt Hendrik Tanghe. “Dat zegt wel iets over de kwaliteit van de toestellen en de service denk ik. Ooit hebben we in Brugge, bij wijze van test, een toestel van een andere leverancier geplaatst. Het is bij een test gebleven.” Ook het relationeel aspect speelt een belangrijke rol in de keuze van Dewaele. “Wij zien Konica Minolta als een zéér degelijke en lange termijn partner. Zo kennen wij de vertegenwoordiger voor onze regio al meer dan 10 jaar. Hij kent ons bedrijf door en door en weet perfect in te spelen op onze behoeften. Dat schept vertrouwen en zegt iets over de stabiliteit van Konica Minolta als bedrijf.” Naast het afdrukken van de mini posters, gebruikt Dewaele de Konica Minolta multifunctionals natuurlijk ook voor het afdrukken van contracten, brieven, overeenkomsten en prospectussen. Hendrik Tanghe besluit: “Hoewel onze klanten geen offsetkwaliteit verwachten, vinden wij het uitermate belangrijk dat het drukwerk een professionele uitstraling heeft. Een uitstraling die overeenstemt met ons bedrijfsimago. Degelijk, betrouwbaar en van onberispelijke kwaliteit. Dat we samenwerken met Konica Minolta is zeker geen toeval.”

Naast het afdrukken van de mini posters, gebruikt Dewaele de Konica Minolta multifunctionals natuurlijk ook voor het afdrukken van contracten, brieven, overeenkomsten en prospectussen. Hendrik Tanghe besluit: “Hoewel onze klanten geen offsetkwaliteit verwachten, vinden wij het uitermate belangrijk dat het drukwerk een professionele uitstraling heeft. Een uitstraling die overeenstemt met ons bedrijfsimago. Degelijk, betrouwbaar en van onberispelijke kwaliteit. Dat we samenwerken met Konica Minolta is zeker geen toeval.”


Uitdaging

  • Mogelijkheid om snel de beschikbare panden te etaleren
  • Professionele uitstraling en kwalitatief imago creëren
  • Nieuwe presentatiemogelijkheden ondersteunen


Oplossing

  • 9 Konica Minolta kleurenmultifunctionals verspreid over de verschillende vestigingen
  • All-in Pay per Page contract voor transparante kostbeheersing


Voordelen

  • Kleurafdrukken van professionele kwaliteit versterken imago
  • Tijdsbesparing dankzij interne printoplossing
  • Kostenbesparing en milieuvriendelijk aangezien enkel afgedrukt wordt wat nodig is