Nu de digitale labelproductie zich in een recordtempo blijft uitbreiden, heeft Konica Minolta vandaag op Labelexpo de eerste details onthuld van haar nieuwe AccurioLabel Prototype. Dit systeem is ontworpen om automatisering en productiviteit naar een hoger niveau te tillen en tegelijkertijd belangrijke uitdagingen in de sector aan te pakken.

Voortbouwend op het bewezen succes van de AccurioLabel 230, wordt het Prototype gepositioneerd als de ideale oplossing voor middelgrote digitale labelproductie. Het systeem introduceert een optionele Intelligent Quality Optimiser (IQ) die workflows vereenvoudigt, langere printopdrachten tot 1.600 meter mogelijk maakt en kleurregistratie ook bij volle snelheid (23,4 m/min) garandeert. Daarnaast is de printresolutie verhoogd naar 1200 x 2400 dpi, voor nog scherpere en levendigere resultaten.

Bezoekers van Labelexpo Europe (Hal 5, E61/5G60) — gehouden in Fira Gran Via, Barcelona, van 16 tot en met 19 september — kunnen het Prototype bekijken naast het volledige portfolio digitale label- en verpakkingsworkflowoplossingen van Konica Minolta, gepresenteerd in samenwerking met MGI Digital Technology.

Andere hoogtepunten zijn de AccurioLabel 230 (CMYK) voor leveranciers die volumes van conventioneel naar digitaal verplaatsen, de AccurioLabel 400 (CMYK + Wit), de MGI JETvarnish 3D Web 400 voor digitale veredeling, de MGI Octopus Web voor hybride digitaal snijden en afwerken en de GM DC350Mini Basic voor semi-rotatief stansen en lamineren.

Daarnaast zijn er softwaredemonstraties van AccurioPro Flux, AccurioPro Dashboard en de IC-320L Creo-controller, aangevuld met MGI’s Connect (Dashboard, Approve, Predict) en het JETFORCE-platform.

Dit jaar markeert ook een decennium sinds Konica Minolta haar intrede deed in de labelmarkt. In die tijd zijn wereldwijd meer dan 1.700 persen geïnstalleerd. Het recente IDC MarketScape-rapport Worldwide High-Speed Digital Label Printers 2025 Vendor Assessment (doc #US51812724, augustus 2025) merkte op: “Konica Minolta biedt sinds 2014 de AccurioPress digitale labelpersen aan. In die periode heeft Konica Minolta meer dan 1.700 toner-gebaseerde labelpersen geplaatst, die een ‘sweet spot’ hebben gevonden in de digitale labelmarkt dankzij de combinatie van kwaliteit en productiviteit.” In dit rapport werd Konica Minolta bovendien uitgeroepen tot Leader.

Vooruitkijkend is Konica Minolta vastbesloten om het momentum van een bloeiende markt te benutten. Volgens analisten van Smithers Pira zal de markt in de komende tien jaar met bijna 60% groeien tot 20 miljard dollar in 2032.

Toshi Uemura

Executive Officer and Head of Industrial Print bij Konica Minolta Europe

Wij lopen voorop in digitale labelproductie, die veelbelovende kansen biedt voor print service providers. De lancering van ons nieuw AccurioLabel Prototype markeert een volgende mijlpaal, voortbouwend op het succes van de AccurioLabel 230 en met nog meer automatisering, snelheid en kwaliteit.

Toshitaka Uemura

Hij voegt eraan toe: “De missie van Konica Minolta is om betere communicatie en een betere samenleving mogelijk te maken door de kracht van digitaal printen. Door nauw samen te werken met onze klanten helpen wij hen uitdagingen te overwinnen, variërend van kortere doorlooptijden en kleinere oplages tot het tekort aan geschoolde operators en milieukwesties.”

Kom hier meer te weten over de aanwezigheid van Konica Minolta op de beurs.

Share:

Contact

Janice Mathues

Digital Expert Marketing Communications / Marketing