Hoe creëert u toegevoegde waarde met drukwerk?

| 22 februari 2023

Wie hoogwaardige goederen of luxegoederen verkoopt komt niet weg met banale verpakkingen en doordeweeks ogend marketingmateriaal. Om op te vallen in een overvolle markt hebben ze naast een stijlvolle fotografie, knappe copy en een mooi design ook drukwerk van een uitzonderlijk hoge kwaliteit nodig. Bij Konica Minolta zien we alvast vier manieren waarop industriële en commerciële drukkers toegevoegde waarde kunnen creëren.



Hoewel marketing voor een groot deel digitaal is geworden, is er nog steeds plaats voor drukwerk. Kwalitatief hoogwaardig drukwerk kan immers het lawaai van zoveel online communicatiegeweld overstijgen. En omdat digitaal drukken steeds gebruikelijker wordt, is het nu ook mogelijk om kleinere oplagen te maken, gepersonaliseerd marketingmateriaal te maken en opdrachten sneller te verwerken. Door waarde toe te voegen aan printopdrachten kunnen drukkers meer klanten aantrekken, een betere kwaliteit leveren en mogelijk nieuwe inkomstenbronnen of markten aanboren. Hier zijn vier manieren om dat te doen:

1. UV LED-inkjettechnologie

 

UV LED-inkjettechnologie is niet alleen vriendelijk voor het milieu, maar heeft ook een extreem snel droogproces. Dit zorgt voor erg korte doorlooptijden, waardoor inkt geen tijd krijgt om uit te lopen, wat leidt tot een scherper en helderder resultaat zonder onvolkomenheden of golven veroorzaakt door verwarmers of drogers.

De mogelijkheid om af te drukken op standaard offsetmedia betekent ook dat er geen speciale materialen nodig zijn, waardoor dit een kosteneffectieve aanpak is. En met persen die 3.000 vellen per uur recto of 1.500 vellen per uur recto-verso kunnen afdrukken worden opdrachten met een korte doorlooptijd veel haalbaarder.

Bovendien biedt inkjettechnologie alle voordelen van digitaal drukken, zoals flexibiliteit, personaliseringsmogelijkheden, workflowautomatisering en een hoge productiviteit. Het biedt drukkers ook de mogelijkheid om betaalbare opdrachten in kleinere oplagen met een hoger volume aan te bieden. Dit maakt het ideaal voor direct mail, marketingmateriaal, boeken, publicaties en meer.

2. Folies en coatings ter verfraaiing

 

Door folies of coatings toe te voegen om prints te verfraaien - vooral op etiketten of marketingmateriaal - kunnen producten echt opvallen. Ze creëren een tactiele, visueel indrukwekkende ervaring die een gevoel van luxe en kwaliteit oproept. Digitale afwerking kan een aanzienlijke meerwaarde bieden.

Het is belangrijk om een pers te kiezen die kan verfraaien door middel van toner-, inkjet- en offsetprints en een breed scala aan substraten aankan. Met de nieuwe haptische, digitale laktechnologie kunt u spotglans, driedimensionale afdrukken en metaalachtige looks aanbieden tegen een fractie van de kosten en tijd van eerdere oplossingen. Het toevoegen van deze verfraaiingen en speciale accenten kan een brochure, etiket of mailing in een handomdraai een pak aantrekkelijker maken.

Dankzij de snelle doorlooptijd biedt de digitale vernistechnologie zelfs voor complexe versieringen een hoge productiviteit, waardoor het een uiterst aantrekkelijke optie voor klanten wordt. Het uitgesproken hoogwaardige resultaat betekent ook dat u als drukker een meerprijs kunt vragen voor deze diensten.

3. Afdrukken met een erg hoge resolutie

 

Persen met een resolutie van 1.200 bij 1.200 dpi zijn ideaal voor hoogwaardig drukwerk, omdat ze ervoor zorgen dat zelfs kleine tekst loepzuiver kan worden gereproduceerd. Een pers met ingebouwde technologie om een breed kleurengamma te bereiken zorgt ervoor dat u een onbeperkt aantal creatieve afdruktoepassingen kunt aanbieden, waardoor u mogelijk nieuwe markten kunt aanboren.

4. Afdrukken en afwerken van etiketten

 

De mogelijkheid om betaalbaar en efficiënt etiketten te drukken en af te werken biedt ook heel wat voordelen. Het betekent immers dat klanten niet langer naar meerdere drukkers hoeven te lopen voor hun verschillende vereisten, zodat u kunt optreden als een one-stop-shop en een groter deel van het klantenbudget kunt opstrijken.

Nieuwe industriële etikettenpersen leveren hoge kwaliteit door een combinatie van efficiënte hardware en slimme software en bieden bovendien meer flexibiliteit en een hogere productiviteit. Drukkers die labelprint- en afwerkingsmogelijkheden aan hun aanbod toevoegen kunnen meer klanten aantrekken en mogelijk hogere winstmarges bekomen.

De juiste pers voor de job

 

Bij Konica Minolta zijn we erop gericht industriële en commerciële drukkers te helpen hun marges te maximaliseren, nieuwe inkomstenbronnen aan te boren en nieuwe kansen te benutten. Met toonaangevende persen die een uitzonderlijke return on investment bieden helpt Konica Minolta u toegevoegde waarde te bieden aan uw klanten, de nieuwste technologieën toe te passen voor superieure resultaten en workflows te stroomlijnen voor meer efficiëntie.

Als u meer wilt weten over hoe Konica Minolta u kan helpen om uw drukwerk naar een hoger niveau te tillen, neem dan vandaag nog contact met ons op.
 

Blogs

Blogs

5 tips voor duurzaam printen: een ecologische printstrategie in een groen Europa

Hoe groen is de IT-strategie van uw bedrijf? Duurzaamheid is niet alleen essentieel om onze planeet leefbaar te houden, de EU maakt rapportage errond binnenkort verplicht voor tal van bedrijven, waardoor het onderwerp hoog op ieders agenda...