Konica Minolta vergroot printmogelijkheden met een nieuwe campagne om klanten te helpen 'het potentieel te zien'

| 11 oktober 2022

Konica Minolta heeft een nieuwe wereldwijde campagne gelanceerd om bedrijven te helpen inzicht te krijgen in de veranderende behoeften van klanten, om meer toegevoegde waarde te creëren en hen te helpen kansen te heroverwegen in een snel veranderende wereld. 'See the Potential' is de slogan van de technologieleider voor het realiseren van digitale transformatie binnen de zich ontwikkelende commerciële printwerk-, industriële en verpakkingsmarkt.


Konica Minolta werkt nauw samen met klanten aan hun digitale transformatie en zegt dat er in een digitaal tijdperk goede zakelijke redenen zijn om via meerdere cross-mediakanalen te communiceren, en niet alleen via papieren media. De campagne zal zich richten op de nieuwe zakelijke kansen, die volgens Konica Minolta overal zijn. Er is alleen maar een vonk nodig om meer mogelijkheden tot leven te brengen door nieuwe technieken te omarmen en unieke klantervaringen te creëren.
 

Op basis van lokale expertise ondersteund door een wereldwijde organisatie met meer dan 40 jaar ervaring op het gebied van digitaal printen is Konica Minolta's portfolio van hardware, software en services ontworpen om de mogelijkheden voor klanten te ontketenen – wie en waar ze ook zijn.
 

Nu COVID-19 de trends van grondstoffen naar kwaliteit heeft versneld, en van standaardwerk tot maatwerk en personalisatie, blijft hoogwaardig digitaal printwerk aan inzet winnen. Neem verpakkingen met speciale opdruk en verbeteringen als voorbeeld, die een meer dan 46% hogere kwaliteitsperceptie hebben¹.


quotation marks

'Ondanks de groei op gebieden als etiketten en verpakkingen tijdens de pandemie zijn sommige sectoren kleiner geworden. Nu de printsector zich in tempo ontwikkelt, was er behoefte aan een campagne om onze wens om creatief te zijn te benadrukken, buitengewone merkverhalen te geven via belangrijke contactpunten, die via ons uitgebreide productportfolio kunnen worden vormgegeven om klanten te helpen groeien.'

Olaf Lorenz

General Manager, Global Brand Management, Konica Minolta Inc.

En hij voegt eraan toe: 'Bij Konica Minolta zijn we voortdurend bezig met het heroverwegen van printwerk – en zijn we er trots op te worden erkend als een van de 100 meest duurzame bedrijven ter wereld. In een nieuw tijdperk voor de branche – waar verhalen en ervaringen tot leven worden gebracht door te communiceren via meerdere cross-mediakanalen, en niet alleen via papieren media. Ons doel is om samen met onze klanten de toekomst op te bouwen om hen te helpen nieuwe zakelijke kansen te creëren. ‘See the Potential' is onze slogan voor het realiseren van digitale transformatie. Als vertrouwde partner kunnen we printbedrijven helpen nieuwe marktsegmenten te bedienen, samen met klanten met eenzelfde gedeelde passie opvallende creatieve output te creëren en de workflow te optimaliseren.'

De campagnevideo van Konica Minolta – waarvoor de videoset geheel van printwerk is gemaakt – kan hier worden bekeken.

¹The Foil & Specialty Effects Association (FSEA): whitepaper: The Impact of High-Visibility Enhancements on Shelf Presence: A Second Study

Contact

Contact

Kevin Maarssen

Expert Corporate Communications

Kevin.Maarssen@konicaminolta.eu

News

News

AccurioJet KM-1 van Konica Minolta ontvangt nog meer FOGRA-erkenning

Ook twee andere leden van de AccurioJet KM-1 UV LED digitale inkjet-productieprinterfamilie van Konica Minolta zijn bekroond met meerdere FOGRA-certificeringen voor nog meer erkenning voor de ongelooflijke stabiliteit, veelzijdigheid en...